miércoles, 30 de enero de 2008

Ariño: un pueblo de Teruel, pionero a nivel mundial en el uso de las TIC

El jefe de estudios, José Antonio Blesa, en colaboración con Microsoft, pudo proporcionar a sus alumnos Tablet PC, ordenadores portátiles muy fáciles de usar, conectados a una red inalámbrica. Entre otras capacidades, el Tablet PC plasma la escritura del alumno como si se realizara en un papel y la transforma en texto informático, subraya, colorea y en el texto se pueden insertar cuadros y gráficos. También posibilita grabar, acceder a Internet y disponer de imágenes y vídeo. Los Tablet PC son inalámbricos, por lo que se pueden mover por el aula como un cuaderno y sacar al exterior aula hasta cien metros de distancia. Ahora, los estudiantes de los últimos cursos utilizan estos ordenadores en la mayoría de sus clases, convirtiendo las lecciones en apasionantes experiencias interactivas y aprendiendo cada uno a su ritmo. El éxito de este proyecto animó a comenzar su implantación progresiva en todos los colegios de la región durante los tres años siguientes, habiendo dotado a estos centros de hasta 14.000 Tablet PCs. Actualmente, participan en este proyecto más de 10.300 alumnos de más de 350 centros de educación primaria.
Os paso un vídeo muy interesante que muestra la realidad de estas aulas.

6 comentarios:

Lara Pellejà dijo...

Acabo de veure els vídeos i veig sense cap mena de dubte que aquesta serà l'escola del futur. Comoditat, estalvi de paper, d'espai, temps... Tot i així jo trobo a faltar que es surti a l'exterior a mantenir contacte amb aquest, sembla que tot es redueixi a aquest aparell i es deixi de cantó molts aspectes manipulatius. I les típiques excursions a la biblioteca de la ciutat per a veure que s'hi troba allá dins? Si hi ha nens que només trepitgen la biblioteca en aquesta excursió, no vull arribar a imaginar que passaria si es creu que tota la infomració necessària ja la trobem a internet. És un bon invent, está clar, d'això no hi ha cap mena de dubte però cal saber-lo utilitzar i fer-ne un bon ús. Potenciar la lectura en un llibre com cal és una cosa que no s'hauria de predre... I no em refereixo als llibres de text de les assignatures, no (alguns d'aquests només són que palla) sinó els llibres de tota la vida, els que expliquenen històries fantastiques o no tan, però hi són.
És un bon recurs, sempre i quan, aquests siguin una eina més, es combini amb el fet de sortir al carrer a experimentar i no dóni una imatge nula dels llibres (aquells que em parlat abans, els de tota la vida)!

marta_reolid dijo...

Sembla mentira que aquestes propostes tan innovadores sorgeixen d'un col·legi rural.
Personalment considero que les Tic son una gran eina de treball i fer-ho d'aquesta forma és una molt bona manera de familiaritzar a l'alumnat en aquestes.
M'ha agradat molt la idea d'utlitzar aquest ordenador com a quadern de treball, connexions a internet per treballar les diferents matèries i buscar informació, treball a través de la web del mestre... En definitiva, m'ha semblat genial. Tot i que s'ha da fer un bon ús d'aquest.
També estic d'acord amb la Lara, amb l'aspecte de que no hem d'oblidar que també hi ha altres eines de treball molt enriquidores i entretingudes, com el contacte amb la realitat per aprendre d'ella. Per aquest motiu, crec que s'han de convinar els diferents aprenentatges per fer-ho més enriquidor.

Judith Aragonès dijo...

Tot just l'altre dia vaig veure a TV1 al programa INFORME SEMANAL, que parlaven del poble Ariño i l'ús de les noves tecnologies en el seu col·legi. Em va sobtar molt que una escola rural com aquesta hagi pogut dur a terme un projecte tant pioner.

Després de veure el documental i aquest vídeo he pogut observar que aquest projecte porta un gran treball per part dels mestres de l'escola però aquest treball es veu compançat amb les ganes en que treballen els alumnes.

Núria Borrut Rovira dijo...

Veient aquest vídeo he notat com si estés veient l'educació del futur.

Resulta difícil imaginar que això es pugui dur a terme a totes les escoles d'Espanya a curt termini.

De moment demananen a l'administració que siguin les escoles rurals les que puguin gaudir d'aquesta metodologia d'educació.

Penso que és un gran avanç, que els alumnes tinguin aquesta eina de treball, que a través d'ella puguin obtenir tanta informació, però, com ja han dit altres persones, un aprenentatge signifactiu també es pot obtenir amb un contacte amb la realitat, amb el món que ens envolta i no tot a través d'una pantalla d'ordinador.

Rosa Ten dijo...

M'encanta pensar que l'escola del futur serà així. Molt més comode, divertit, senzill i pràctic. Però, com molt bé diuen els meus companys penso que alhora també s'ha d'incentivar el contacte amb la naturaleza més "real", encara que una cosa no treu l'altra. Veig amb la majoría de comentaris el mateix que em passa a mi; tenim por d'aquesta renovació, d'un canvi tan revolucionari. I això fa que pensem que s'oblidaran certes coses molt bàsiques. Però per una altra banda això depèn molt de com sigui el mestre/a i de la motivació que evoque als seus alumnes que, en definitiva, hauría de ser el més important.

Rosa Ten

Anónimo dijo...

Hi im new[url=http://www.gossipyouth.com/my/users/james113].[/url]