sábado, 19 de abril de 2008

Hora de compartir lo que hemos aprendido y aprender de los demás


El Ministerio de Educación y Ciencia organiza el I Congreso Nacional Internet en el Aula. La iniciativa pretende no sólo incidir en la formación del profesorado en este campo, sino también crear espacios donde la reflexión y el intercambio profesional sean una constante más allá de la propia duración del Congreso.

Lo interesante son los dos tipos de participación posibles: A través de la modalidad virtual (del 1 de abril al 30 de octubre) se puede participar en los espacios de reflexión y debate, conocer nuevas experiencias de compañeros/as, aportar tu propia experiencia que por muy modesta que te parezca seguro que es útil para muchos/as y participar en los talleres formativos.Además, habrá un Congreso presencial durante los días 26, 27 y 28 de junio. Ponencias, experiencias y actividades tendrán lugar de forma simultánea en cuatro sedes diferentes: Madrid, Barcelona, Granada y Santander.
¡Animaros, chic@s!

7 comentarios:

Anónimo dijo...

Molt interessant! a veure si és veritat i es fa un congrès del qual se'n pugui treure'n un profit pràctic. L'altre dia a classe d'Organització del Centre EScolar, vam parlar d'aquest tema, la formació del docent referent a les Noves tecnologies. Es va arribar al punt en que totes les formacions que es feien eren indicades pels mestres que volien aprendre a funcionar l'ordinador, però en cap moment en com poder incluir aquest en el treball diari amb els alumnes. Per això, trobo interessant aquest Congrès, que si rutlla doncs serà un punt positiu cap a l'educació.

(Cristina Ollé Ed. Musical)

MONTSE dijo...

Crec que podria ser un Congrès molt interessant, per tal que els mestres puguin veure diferents tipus de treballs i formes de plantejar-ho per tal de poder treballar conjuntament amb els seus alumnes i d'aquesta forma potenciar aquest treball dins les escoles de forma educativa.
Montse. EF

Judith dijo...

Ho considero molt interessant, ja que no es l'imita a simples conferències com passa en molts casos sinò que també pretén que els participants intercanviin opinions, recursos, idees... I al mateix temps coneixer nous mètodes de treball.

Christian dijo...

realment interessant i trencant amb el tòpic de les típiques conferències.

En referència a aquest aspecte i aplicant-ho en un altre context totalment diferent, he vist aquest video que m'ha donat a pensar.

Es tracta d'un professor de FÍSICA d'UNIVERSITAT que trenca totalment la manera d'ensenyar les típiques i pesades classes de FÍSICA. Res millor que demostrar les lleis de la física amb experiments a la classe per a atrapar als alumnes!
Aquí el link:

http://potw.news.yahoo.com/s/potw/63302/high-wire-act;_ylt=AiKItjYUS.2K8qysty_.AGYKwId4

Christian Toldrà Jordà

Janaina Minelli de Oliveira dijo...

Hey, chic@s, interesante, interesante , interesante, pero ¿participaréis? Hay la posibilidad de participar de forma virtual (con certificado y todo) o presencial. Si venís a Barcelona, nos montamos una comida :) Poneros de acuerdo, ¡anda!

Mónica Rivas dijo...

Hola Janaina y colegas!!´He descubierto su blog recientemente y realmente meparece un rico trabajo colaborativo!. Qué interesante el congreso sobre Internet en el Aula,hay posibilidad de participar?Vivo en La Pampa, en el centro de Argentina y con gusto cruzaría el mar para acompañarlos!!!
Cálidos saludos desde la tierra del gaucho y el caldén!!!

Janaina Minelli de Oliveira dijo...

Pues claro que puedes participar, Monica! Hay dos modalidades, una presencial y otra virtual. Entra en esta página y encontrarás toda la información http://www.congresointernetenelaula.es/
!Cómo me alegro que des del otro lado del charco podamos hacer llegar noticias como esta!