Ahir, a TV3, al Entre Línies van fer un reportatge de l'escola Bressola que el vaig trobar molt interessant i que desconeixia aquest tipus d'escoles. L'objectiu d'aquesta escola és que els nens i nenes parlin en català a tota hora, fins i tot els mestres estan a l'hora del pati amb ells per a que juguin i aprenguin a relacionar-se amb català. A més no segueixen el típic llibre que estem acostumats a veure a totes les escoles i la gran majoria dels mestres segueixen.
Bé, espero que us agradi i ho trobeu interessant.
http://www.tv3.cat/pprogrames/entrelinies/enlSeccio.jsp
7 comentarios:
HOLA A TOTHOM!!!
Jo he vist el documental i penso que és una bona acció.
Crec que és una gran iniciativa el fet de voler lluitar per la conservació i ús de la llengua catalana en una zona que en podriem dir "crítica", ja que, tot i la divesitat d'opinions amb les que ens trobem, i encara que crec que com a mestres i com a persones ens hem de sentir afortunats, també ens sentim amb el dret de lluitar amb i per la llengua.
En resum, espero que no es castigui a ningú per parlar en francès o castellà durant l'hora del pati, per exemple, però el projecte per la difusió del català ha de tenir els origens als centres educatius per excel·lència, les escoles.
Cris. LLengua estrangera.
Jo també he vist el programa i hem sembla que éstà molt bé que es potenci l'ús d'una llengua, no només dins l'aula, sinó també a l'hora del pati, a la realitat més propera més sentida dels nens. Aquests nens aconseguiran així tenir una riquesa de vocabulari amb diferents llengües que no podrien tenir en el cas de només estudiar la llengua materna. Però això sí, també considero molt important que no es tregui valor a la llengua materna sobre la catalana o qualsevol altra. Cada llengua que pugui conèixer l'infant, són punts a favor per a la seva comunicació, com més llengües coneixin molt millor.
Marina Assamà
Educació infantil
Jo crec que l'hora del pati es hora per a que els nens descansin, es diverteixen i per aquest motiu
no crec que sigui una bona iniciativa, perque en la diversitat està la riquesa. Crec que en l'hora del pati els nens tenen dret a poder parlar en les llengües que vulguin,a comunicar-se tots ells i a barrejar llengües. Obligant a parlar una llengua no crec que sigui una bona iniciativa per incentivar el català.
Aquest article m´ha semblat molt interessat perquè en el món tan globalitzat on vivim és important pensar que és una gran aventatge parlar més d'una llengua. En aquest cas, ens mostra la convivència entre dues llengues francès i català. Jo aquest estiu he estat a la catalunya nord a un poble on tenien escoles bressol com aquesta i vam tenirl'oportunitat de parlar amb la guia del museu del poble i ens va comentar que estaven encantats amb l'escola bressol. Jo el que vaig observar és que la gent gran i els joves parlaven català però les persones de mijtana edat només l'entenien i no l'utilitzaven.
Jo estic d'acord amb la Rosa i la Marina en referència a la maravellosa oportunitat d'aquests nens de la Catalunya Nord d'apendre dues idees, perquè és una gran aventatge per ells i d'aquiriran una gran riquesa de vocabulari. Ha sigut molt interessant llegir aquest article
Hola, ja he vist el document.
Crec que el projecte que volen dur a terme en esta escola, per una part és una acció molt bona peró per una altra crec que no és un bon plan.
Pimerament, dir que per part és una bona tasca, per tal de fomentar el català per tal de poder conservar la llengua i no deixar-l perdre, pero crec que aquest ensenyament-aprenentatge s'hauria de saber dur a terme. Penso que el fet que aquesta llengua es treballi a totes hores, principalment, en hores d'esbarjo crec que no és bona acció, ja que penso que aquesta estona és una estona lúdica i per a que els nens´-es dediquin el temps com ells vulguin i penso que si els mestres van tot el dia darrere d'ells no es disfruta d'aquesta estona.
En resum, penso que està molt bé el projecte de la llengua catalana, peró que s'ha de saber implantar correctament.
Sobre aquest últim comentari que s'ha dit sobre que a les hores d'esbarjo no s'hauria d'anar radera dels nens i nenes perquè és el seu moment lúdic, doncs la veritat que no estic gaire d'acord ja que per l'adquisició i aprenentatge d'una llengua, no només s'ha treballar a l'aula, també fora d'aquesta per a que pugui ser aplicada en un altre context que no sigui l'aula. Normalment els castellano parlants fan ús del català, a la classe i el castellà fora d'aquesta. A més l'hora del pati, també forma part del currículum i crec que s'hauria de tenir en compte. Oi que a les escoles proiveixen que no es pot jugar en un determinat espai, o no es pot jugar a segons quines activitats?doncs això també limita a l'alumne, no??? També penso que no cal anar-hi sempre al radera, però si estar pendent. A més, els nens i nenes no crec que els hi costi adquirir aquest tipus d'habit.
Publicar un comentario