El blog Madre de futuros maestros, educadores sociales y pedagogos. Un espacio para compartir, aprender y crecer. Una forma de entender la educación y la vida misma.
Estic d'acord en que a una escola no es permeti portar mocadors, ni gorres, ni sombreros... Imagineus un nen a l'aula amb un sombrero mexicà, què incòmode no? El problema que he vist reflexat amb aquest vídeo es complicat de tractar: Una nena, musulmana, que lliurement decideix portar el mocador. Ningú l'obliga a posar-se'l però sí es troba obligada a traure-se'l, perquè està a un institut laic.Un cop entra a l'aula es troba amb alumnes que porten gorra, mocadors, diademes amples... El conflicte es troba en perquè ella no pot portar el mocador i la resta sí que poden? On està aquí la igualtat?
El missatge que aporta el vídeo és des del meu punt de vista clar i senzill. Hi ha una mena de desigualtat camuflada per una igualtat. Aquesta igualtat esta basada en la societat tal hi com la veiem nosaltres; però realment és la nostra societat millor que les altres? tenim el dret a obligar a aquells que no pensen, creuen, veuen o s’expressen igual, a ser com nosaltres volem?... Doncs sembla que en la majoria de casos així ho creiem. Per mi això no deixa de ser orgull. I l’orgull no es una eina gaire útil per educar. La primera cosa que he vist al vídeo es una persona (la professora) més gran que un altra que, intenta imposar el seu punt de vista, com en la majoria de casos al preu que sigui. Penso que no es bo ni per la nena (que te dret a l’autodetermini) ni per la resta dels alumnes, els quals haurien d’aprendre a ser tolerants i saber que no tots som iguals.
Pel que fa al comentari anterior, no estic d’acord amb la reflexió del primer paràgraf. Els complements que portin els alumnes no influeixen en cap aspecte del comportament i l’aprenentatge. I, la comoditat és un aspecte massa subjectiu com per posar normes. Cada persona escull com vestit, que pensar, que creure... I , per mi això es diversitat: un aspecte molt positiu per la societat.
Concloent, tothom pot ser lliure mentre no trepitgi la llibertat dels altres. I la roba, que jo sàpiga, no trepitja res...
Estic totalment d'acord amb la Rosa, el fet de portar mocador no afavorirà el seu rendiment escolar ni les relacions que tingui amb els company@s de classe, per tant no entenc perquè ho censsuren. D'altra banda, si a l'escola volem formar persones amb la capacitat de pensar per si mateixes, de decidir, amb autonomia... no sé perquè quan ho aconseguim, tornem enrere i volem transformar-los amb robots, que pensen, vesteixen i actuen tots de la mateixa manera. Això no és enriquidor per ningú. Visca la diversitat!!
A veure, jo no sóc partidària en que es permeti l'ús del mocador a classe, més que res per no crear conflictes de desigualtat. A més, si l'escola és laïca, no veig el problema per a que se'l tregui.
Per altra banda,estic d'acord en els comentaris anteriors, en què la roba no influeix en l'aprenentatge ni en el comportament dels alumnes. Però a veure, en una escola hi ha normes, i no crec que sigui res exagerat que una escola laïca es proïveixi l'ús del mocador. En aquest cas el mocador no és tan sols una peça de roba, sinó que és la imatge d'una religió. Això no vol dir que no estigui a favor de la diversitat, evidentment, però aquesta diversitat s'ha de trobar en un conjunt, formant un cercle d'igualtat, per tant, s'han de seguir o establir unes normes o conductes. Però bé, és un tema bastant complicat, ja que al video podem veure que quan entra a classe els alumnes porten qualsevol tipus de complement al cap i clar, aquí és on es reflecteix el vertader problema o discussió. Per què ells sí, i jo no?
Estoy de acuerdo con los comentarios que ha hecho Jordina en referencia al video. pero en lo que respecta al hecho de que el llevar el pañuelo en la cabeza pueda causar conflictos de desigualdad no estoy de auerdo, porque pienso que cada persona tiene que ser libre de vestir como quiera y de la misma manera que los otros alumnos llevan numerosos complementos tanto en el cuello, en la cabeza o por el cuerpo, ella también tiene todo el derecho de llevar un pañuelo en la cabeza si quiere. En cuanto a la profesora no me parece bien su comportamiento porque prácticamente le obliga a quitarse el pañuelo y no le está dando un buen ejemplo ni como profesional ni como persona.
Per la meva part, penso que no han de portar les nenes musulmanes els mocadors a les escoles però igual que no voldria que vingués ella amb mocador a classe, també a les meves classes, estaria prohibit portar els altres alumnes mocadors i gorres. M'enrecordo de quan anava a l'intitud que si algun alumne estava a classe amb gorra li feien treure, per això penso que el que es veu reflexat al video tampoc és del tot real, perquè els mestres tampoc deixarien que els alumnes estessin amb gorres dins de la classe. Per una altre banda penso, que si les nenes musulmanes no venen a l'escola amb mocador serà més fàcil la seva integracció dins de l'aula amb els altres companys, ja que així són tots iguals.
Jo estic d'acord en la Rosa, té tota la raó. "A la nostra societat hi ha una mena de desigualtat camuflada".
Per la meva part, jo no estic massa a favor de portar mocador a classe, però igual com no estic a favor de que els nens/es portin qualsevol gorra, palestines...perquè pel simple fet de dur aquest objecte demostren ser d'una ideologia, grup... determinat i si és un institut laïc...doncs...
La nena al entrar a la classe, s'ha sentit molt malament, perquè la directora anteriorment li ha dit que aquí tots anaven iguals per no crear discriminacions, i al entrar a la classe es troba gent amb l'abelliment que amb la roba que porten demostren ser d'una ideologia o d'una altra. NO IGUALS!
Encara que no ho vulguem, formem part d'una societat ignorant, que ens repercuteix al dia dia...
Igual que hi ha nens que van en la creu d'or penjada que li han regalat al fer la comunió també poden haver nenes musulmanes que van en mocador! Tan cristians com musulmans tenen lo mateix dret de portar algun objecte que "els identifiqui" amb la seva religio!
Per mi... o ho porten tots, o s'ho treuen tots!
Penso que cadascú vesteix com vol! però SEMPRE s'ha de tenir clar que la EDUCACIó és una cosa i la RELIGIÓ una altra!
Estic d'acord amb la Rosa en que hi ha una mena de desigualtat camuflada envers a aquells aspectes que no formen part de la nostra cultura més propera, és a dir, que són foranis o diferents a la pròpia cultura. A qualsevol persona no se la pot imposar una cultura, ja que es reprimerix la pròpia, sent aquesta les arrels de la persona. L'escola ha de saber aprofitar el millor de cada cultura per donar a conèixer tot el que comporta. L'escola és laïca però les persones no ho són. L'escola s'ha de preocupar en educar en valors però, sempre des de la igualtat, la tolerància i el respecte a les persones, siguin de la religió, raça, ideologia... que siguin. L'escola ha de tenir molt clar quin és el seu paper. Aquest, no crec que sigui el de controlar qui porta algun símbol religiós o peça de roba que inidqui a quina ideologia pertany la persona... (com podem veure en el vídeo a la nena nouvinguda). Realment el paper de l'escola ha de ser el de la paraula i el diàleg però amb una base de tolerància, respecte i igualtat com a persones. La paraula és molt poderosa, pot destruir però també pot construir. Com a futurs educadors de persones hem de saber utilitzar aquesta eina.
Para empezar la maestra que actúa en esta situación no es nada objetiva. Yo no estoy de acuerdo con que en la clase lleven gorros de lana, ni gorras, por el simple hecho que no es el lugar de llevarlos, ni hace frío, ni hace sol que nos deslumbre para no ver. En el tema pendientes en la ceja… y rastas, es un look, un estilo característico de cada persona, como llevar el pelo rizado, liso, llevar cintas del pelo, diademas… no le doy más importancia de la que tiene en realidad. En definitiva no me molesta. En el caso de la niña musulmana, que es en lo que se centra la historia, no me afecta en absoluto en el caso que no influya en su aprendizaje o en su forma de actuar en el ámbito escolar. Yo entiendo que es una carga cultural de las mujeres musulmanas y no somos nadie para luchar por ellas para que no lo lleven, tampoco veo ningún obstáculo. Ahora que me pongo a reflexionar, muchas veces somos muy reacios a las actitudes de los musulmanes a causa de las influencias políticas que hemos tenido hasta ahora. ¿Decimos algo cuando un crío nos viene con cruces de cristo colgadas? ¿o rosarios? Que yo sepa no, pero si lo llevara un musulmán seguro que dirían lo mismo que dicen de los pañuelos, pero bueno esto mucha gente no lo entiende. No creo que influya para nada en su rendimiento escolar y relaciones, el único obstáculo que ponemos a este suceso somos los maestros, ya que muchos niños no le dan ni la mitad de importancia que estáis dando vosotros en este debate. Y por supuesto no creo que de conflictos de desigualdad, ya que en este mundo tenemos la gran suerte de que nadie es igual, y por ese hecho no hemos sido marginados. NO HAY QUE SER TAN CERRADOS DE MENTE!!!
És evident, que si permetem que aquesta nena no dugi el mocador a classe, el que estem fent és q per un moment, curt o llarg que sigui, renunciï les seves creences. Pensara el mateix dugui o no dugi el mocador. Que això fa més fàcil que els altres companys vegin que és d'una religió no tan pròxima a la que seria habitual? I què? És veritat, el que diuen aquests comentaris, vivim en una societat plural i diversa, i quan abasn ho acceptem millor serà per tots!
No sé, com deia la Jordina, és un tema molt polèmic, però el que veig que és molt clar en aquesta situcació, és que la nena no se sent còmoda, i a més veu que la resta de companys porten de tot i més al cap!I els que porten un plaestí?Que potser saben el significat que té això? I això no promou cap idea? Fem-li treure també perquè es veu la seva ideologia reflectida en un mocador!
Estic totalment d'acord amb la Júlia. Estic segura que el dia que tots nosaltres serem mestres, o almenys parlo per mi, a mi no em molestarà en cap moment que una nena estigui amb el mocador posat. No és el mateix que un nen porti una gorra, que per ell no significa res, que no portar el mocador, ja que això si que significa, és una creença. Posaré un exemple: he estat fent el pràcticum en un centre on el 80% dels alumnes eren immigrants. Evidentment, a moltes classes hi havia nenes en mocador, i la meva tutora em va explicar que a ella tampoc la molestava, i de fet, aquestes nenes eren les que teníen el millor comportament a la classe i les que aprenien a un ritme superior als altres nens. El que penso es que hauríem de deixar de banda el tema del "mocador" i ens hauríem de centrar més en el canvi d'educació del qual tant parlem. Crec que hem arrivat a un punt, i poso en primer lloc el gobern, es posa en temes que no importen, com el que estem parlant, per no treballar de veritat, i solucionar els problemes que sí són problemes. És molt indignant.
Primer dir que m'ha impressionat el video, i en segon lloc crec que hem és molt important la frase dela nena musulmana quan diu: "els meus pares també volen que m'ho tregui", crec que aquest és el punt clau del vídeo, ja que és molt diferent les nenes que porten el mocador perque les obligen a casa a quan ho porten perque realment volen. Quan ho porten perque és la seva decissió crec que no és just ni ètic obligar-les a treure's el mocador, i molt més sí és com en el vídeo que a la resta d'alumnat se'ls hi permet anar al centre com ells volen. Sóc del parer que cadascú pot vestir com vulgui, però si un centre educatiu decideix no deixar que els alumnes vagin amb gorres a la classe, aquesta decissió no té res a veure amb que una nena vagi amb mocador. De la mateixa manera que tampoc no obligaríem a un nen/a amb càncer que es treiés el gorro o mocador, encara que a la resta de la classe sí que s'hauria d'aplicar aquesta norma.
Esto que dices es interesante, Rosi, si fuera por una efermedad o por criterios estéticos sí que les dejarían ir con la gorra, pero por su convicción espiritual no...
M'ha agradat molt aquest vídeo perquè reflexa la realitat tal com tristement es presenta moltes vegades. Sí, hi ha gent que realmente té molts prejudicis i això ha de canviar. Personalment, opino que cadascú ha de portar allò amb què es senti còmode, sempre i quan allò que porti no molesti o falti al respecte a la resta de la gent, i per exemple, el fet de portar un mocador, al igual que portar una banda al cabell o un "palestino" no és com el fet de portar un barret mexicà que podria molestar a algú alhora de mirar la pissarra. Per això, si volem prosperar a la nostra societat i aconseguir que tothom es senti membre d'ella i que tothom tingui els mateixos drets i deures, hem de canviar coses tan bàsiques com els prejudicis a altres cultures.
Estic d'acord amb la Rosa, que el video ens mostra una desigualtat camuflada d'igualtat.D'altra banda, també opino com la Jordina en aquest cas el vel, no és una moda sinó un símbol religiós i estem en un país on l'escola es laïca. No obstant, em sembla una mica exagerat la part de quan entra a classe i tots porten gorra o coses semblant perquè em sembla que a la mateixa vegada que ella no porta el vel, no crec que els altres se lis permetés portar gorres.... Penso, que estem en un moment de canvi, on ara convivim diferents cultures hi ha d'haver un respecte i tolerancia d'un vers als altres, però tampoc caure en un proteccionisme vers la diferent, perquè al igual que la noia té dret de portar el mocador, també s'ha de respectar que està a un pais on l'escola pública és laïca i una cosa es tan licita com l'altra.
17 comentarios:
Estic d'acord en que a una escola no es permeti portar mocadors, ni gorres, ni sombreros... Imagineus un nen a l'aula amb un sombrero mexicà, què incòmode no?
El problema que he vist reflexat amb aquest vídeo es complicat de tractar: Una nena, musulmana, que lliurement decideix portar el mocador. Ningú l'obliga a posar-se'l però sí es troba obligada a traure-se'l, perquè està a un institut laic.Un cop entra a l'aula es troba amb alumnes que porten gorra, mocadors, diademes amples... El conflicte es troba en perquè ella no pot portar el mocador i la resta sí que poden? On està aquí la igualtat?
El missatge que aporta el vídeo és des del meu punt de vista clar i senzill. Hi ha una mena de desigualtat camuflada per una igualtat. Aquesta igualtat esta basada en la societat tal hi com la veiem nosaltres; però realment és la nostra societat millor que les altres? tenim el dret a obligar a aquells que no pensen, creuen, veuen o s’expressen igual, a ser com nosaltres volem?... Doncs sembla que en la majoria de casos així ho creiem. Per mi això no deixa de ser orgull. I l’orgull no es una eina gaire útil per educar. La primera cosa que he vist al vídeo es una persona (la professora) més gran que un altra que, intenta imposar el seu punt de vista, com en la majoria de casos al preu que sigui. Penso que no es bo ni per la nena (que te dret a l’autodetermini) ni per la resta dels alumnes, els quals haurien d’aprendre a ser tolerants i saber que no tots som iguals.
Pel que fa al comentari anterior, no estic d’acord amb la reflexió del primer paràgraf. Els complements que portin els alumnes no influeixen en cap aspecte del comportament i l’aprenentatge. I, la comoditat és un aspecte massa subjectiu com per posar normes. Cada persona escull com vestit, que pensar, que creure... I , per mi això es diversitat: un aspecte molt positiu per la societat.
Concloent, tothom pot ser lliure mentre no trepitgi la llibertat dels altres. I la roba, que jo sàpiga, no trepitja res...
ROSA TEN
Estic totalment d'acord amb la Rosa, el fet de portar mocador no afavorirà el seu rendiment escolar ni les relacions que tingui amb els company@s de classe, per tant no entenc perquè ho censsuren. D'altra banda, si a l'escola volem formar persones amb la capacitat de pensar per si mateixes, de decidir, amb autonomia... no sé perquè quan ho aconseguim, tornem enrere i volem transformar-los amb robots, que pensen, vesteixen i actuen tots de la mateixa manera. Això no és enriquidor per ningú. Visca la diversitat!!
A veure, jo no sóc partidària en que es permeti l'ús del mocador a classe, més que res per no crear conflictes de desigualtat. A més, si l'escola és laïca, no veig el problema per a que se'l tregui.
Per altra banda,estic d'acord en els comentaris anteriors, en què la roba no influeix en l'aprenentatge ni en el comportament dels alumnes. Però a veure, en una escola hi ha normes, i no crec que sigui res exagerat que una escola laïca es proïveixi l'ús del mocador. En aquest cas el mocador no és tan sols una peça de roba, sinó que és la imatge d'una religió.
Això no vol dir que no estigui a favor de la diversitat, evidentment, però aquesta diversitat s'ha de trobar en un conjunt, formant un cercle d'igualtat, per tant, s'han de seguir o establir unes normes o conductes.
Però bé, és un tema bastant complicat, ja que al video podem veure que quan entra a classe els alumnes porten qualsevol tipus de complement al cap i clar, aquí és on es reflecteix el vertader problema o discussió. Per què ells sí, i jo no?
Estoy de acuerdo con los comentarios que ha hecho Jordina en referencia al video. pero en lo que respecta al hecho de que el llevar el pañuelo en la cabeza pueda causar conflictos de desigualdad no estoy de auerdo, porque pienso que cada persona tiene que ser libre de vestir como quiera y de la misma manera que los otros alumnos llevan numerosos complementos tanto en el cuello, en la cabeza o por el cuerpo, ella también tiene todo el derecho de llevar un pañuelo en la cabeza si quiere. En cuanto a la profesora no me parece bien su comportamiento porque prácticamente le obliga a quitarse el pañuelo y no le está dando un buen ejemplo ni como profesional ni como persona.
Per la meva part, penso que no han de portar les nenes musulmanes els mocadors a les escoles però igual que no voldria que vingués ella amb mocador a classe, també a les meves classes, estaria prohibit portar els altres alumnes mocadors i gorres.
M'enrecordo de quan anava a l'intitud que si algun alumne estava a classe amb gorra li feien treure, per això penso que el que es veu reflexat al video tampoc és del tot real, perquè els mestres tampoc deixarien que els alumnes estessin amb gorres dins de la classe.
Per una altre banda penso, que si les nenes musulmanes no venen a l'escola amb mocador serà més fàcil la seva integracció dins de l'aula amb els altres companys, ja que així són tots iguals.
Jo estic d'acord en la Rosa, té tota la raó.
"A la nostra societat hi ha una mena de desigualtat camuflada".
Per la meva part, jo no estic massa a favor de portar mocador a classe, però igual com no estic a favor de que els nens/es portin qualsevol gorra, palestines...perquè pel simple fet de dur aquest objecte demostren ser d'una ideologia, grup... determinat i si és un institut laïc...doncs...
La nena al entrar a la classe, s'ha sentit molt malament, perquè la directora anteriorment li ha dit que aquí tots anaven iguals per no crear discriminacions, i al entrar a la classe es troba gent amb l'abelliment que amb la roba que porten demostren ser d'una ideologia o d'una altra. NO IGUALS!
Encara que no ho vulguem, formem part d'una societat ignorant, que ens repercuteix al dia dia...
Sandr@
Igual que hi ha nens que van en la creu d'or penjada que li han regalat al fer la comunió també poden haver nenes musulmanes que van en mocador! Tan cristians com musulmans tenen lo mateix dret de portar algun objecte que "els identifiqui" amb la seva religio!
Per mi... o ho porten tots, o s'ho treuen tots!
Penso que cadascú vesteix com vol! però SEMPRE s'ha de tenir clar que la EDUCACIó és una cosa i la RELIGIÓ una altra!
Estic d'acord amb la Rosa en que hi ha una mena de desigualtat camuflada envers a aquells aspectes que no formen part de la nostra cultura més propera, és a dir, que són foranis o diferents a la pròpia cultura.
A qualsevol persona no se la pot imposar una cultura, ja que es reprimerix la pròpia, sent aquesta les arrels de la persona.
L'escola ha de saber aprofitar el millor de cada cultura per donar a conèixer tot el que comporta.
L'escola és laïca però les persones no ho són.
L'escola s'ha de preocupar en educar en valors però, sempre des de la igualtat, la tolerància i el respecte a les persones, siguin de la religió, raça, ideologia... que siguin.
L'escola ha de tenir molt clar quin és el seu paper. Aquest, no crec que sigui el de controlar qui porta algun símbol religiós o peça de roba que inidqui a quina ideologia pertany la persona... (com podem veure en el vídeo a la nena nouvinguda).
Realment el paper de l'escola ha de ser el de la paraula i el diàleg però amb una base de tolerància, respecte i igualtat com a persones.
La paraula és molt poderosa, pot destruir però també pot construir.
Com a futurs educadors de persones hem de saber utilitzar aquesta eina.
Para empezar la maestra que actúa en esta situación no es nada objetiva.
Yo no estoy de acuerdo con que en la clase lleven gorros de lana, ni gorras, por el simple hecho que no es el lugar de llevarlos, ni hace frío, ni hace sol que nos deslumbre para no ver.
En el tema pendientes en la ceja… y rastas, es un look, un estilo característico de cada persona, como llevar el pelo rizado, liso, llevar cintas del pelo, diademas… no le doy más importancia de la que tiene en realidad. En definitiva no me molesta.
En el caso de la niña musulmana, que es en lo que se centra la historia, no me afecta en absoluto en el caso que no influya en su aprendizaje o en su forma de actuar en el ámbito escolar. Yo entiendo que es una carga cultural de las mujeres musulmanas y no somos nadie para luchar por ellas para que no lo lleven, tampoco veo ningún obstáculo.
Ahora que me pongo a reflexionar, muchas veces somos muy reacios a las actitudes de los musulmanes a causa de las influencias políticas que hemos tenido hasta ahora. ¿Decimos algo cuando un crío nos viene con cruces de cristo colgadas? ¿o rosarios? Que yo sepa no, pero si lo llevara un musulmán seguro que dirían lo mismo que dicen de los pañuelos, pero bueno esto mucha gente no lo entiende.
No creo que influya para nada en su rendimiento escolar y relaciones, el único obstáculo que ponemos a este suceso somos los maestros, ya que muchos niños no le dan ni la mitad de importancia que estáis dando vosotros en este debate. Y por supuesto no creo que de conflictos de desigualdad, ya que en este mundo tenemos la gran suerte de que nadie es igual, y por ese hecho no hemos sido marginados.
NO HAY QUE SER TAN CERRADOS DE MENTE!!!
És evident, que si permetem que aquesta nena no dugi el mocador a classe, el que estem fent és q per un moment, curt o llarg que sigui, renunciï les seves creences. Pensara el mateix dugui o no dugi el mocador. Que això fa més fàcil que els altres companys vegin que és d'una religió no tan pròxima a la que seria habitual? I què? És veritat, el que diuen aquests comentaris, vivim en una societat plural i diversa, i quan abasn ho acceptem millor serà per tots!
No sé, com deia la Jordina, és un tema molt polèmic, però el que veig que és molt clar en aquesta situcació, és que la nena no se sent còmoda, i a més veu que la resta de companys porten de tot i més al cap!I els que porten un plaestí?Que potser saben el significat que té això? I això no promou cap idea? Fem-li treure també perquè es veu la seva ideologia reflectida en un mocador!
Visca la diversitat i la tolerància per tothom!
Estic totalment d'acord amb la Júlia. Estic segura que el dia que tots nosaltres serem mestres, o almenys parlo per mi, a mi no em molestarà en cap moment que una nena estigui amb el mocador posat. No és el mateix que un nen porti una gorra, que per ell no significa res, que no portar el mocador, ja que això si que significa, és una creença.
Posaré un exemple: he estat fent el pràcticum en un centre on el 80% dels alumnes eren immigrants. Evidentment, a moltes classes hi havia nenes en mocador, i la meva tutora em va explicar que a ella tampoc la molestava, i de fet, aquestes nenes eren les que teníen el millor comportament a la classe i les que aprenien a un ritme superior als altres nens.
El que penso es que hauríem de deixar de banda el tema del "mocador" i ens hauríem de centrar més en el canvi d'educació del qual tant parlem.
Crec que hem arrivat a un punt, i poso en primer lloc el gobern, es posa en temes que no importen, com el que estem parlant, per no treballar de veritat, i solucionar els problemes que sí són problemes. És molt indignant.
Primer dir que m'ha impressionat el video, i en segon lloc crec que hem és molt important la frase dela nena musulmana quan diu:
"els meus pares també volen que m'ho tregui", crec que aquest és el punt clau del vídeo, ja que és molt diferent les nenes que porten el mocador perque les obligen a casa a quan ho porten perque realment volen. Quan ho porten perque és la seva decissió crec que no és just ni ètic obligar-les a treure's el mocador, i molt més sí és com en el vídeo que a la resta d'alumnat se'ls hi permet anar al centre com ells volen. Sóc del parer que cadascú pot vestir com vulgui, però si un centre educatiu decideix no deixar que els alumnes vagin amb gorres a la classe, aquesta decissió no té res a veure amb que una nena vagi amb mocador. De la mateixa manera que tampoc no obligaríem a un nen/a amb càncer que es treiés el gorro o mocador, encara que a la resta de la classe sí que s'hauria d'aplicar aquesta norma.
Esto que dices es interesante, Rosi, si fuera por una efermedad o por criterios estéticos sí que les dejarían ir con la gorra, pero por su convicción espiritual no...
M'ha agradat molt aquest vídeo perquè reflexa la realitat tal com tristement es presenta moltes vegades. Sí, hi ha gent que realmente té molts prejudicis i això ha de canviar.
Personalment, opino que cadascú ha de portar allò amb què es senti còmode, sempre i quan allò que porti no molesti o falti al respecte a la resta de la gent, i per exemple, el fet de portar un mocador, al igual que portar una banda al cabell o un "palestino" no és com el fet de portar un barret mexicà que podria molestar a algú alhora de mirar la pissarra.
Per això, si volem prosperar a la nostra societat i aconseguir que tothom es senti membre d'ella i que tothom tingui els mateixos drets i deures, hem de canviar coses tan bàsiques com els prejudicis a altres cultures.
Estic d'acord amb la Rosa, que el video ens mostra una desigualtat camuflada d'igualtat.D'altra banda, també opino com la Jordina en aquest cas el vel, no és una moda sinó un símbol religiós i estem en un país on l'escola es laïca.
No obstant, em sembla una mica exagerat la part de quan entra a classe i tots porten gorra o coses semblant perquè em sembla que a la mateixa vegada que ella no porta el vel, no crec que els altres se lis permetés portar gorres....
Penso, que estem en un moment de canvi, on ara convivim diferents cultures hi ha d'haver un respecte i tolerancia d'un vers als altres, però tampoc caure en un proteccionisme vers la diferent, perquè al igual que la noia té dret de portar el mocador, també s'ha de respectar que està a un pais on l'escola pública és laïca i una cosa es tan licita com l'altra.
Publicar un comentario