El blog Madre de futuros maestros, educadores sociales y pedagogos. Un espacio para compartir, aprender y crecer. Una forma de entender la educación y la vida misma.
domingo, 30 de marzo de 2008
Les noves tecnologies ja les tenim aquí!!!
Hola a tots i totes,
Us envio un enllaç perquè veieu com estan les noves tecnologies en algunes escoles de la Península Ibèrica. Haviat nosaltres també las tindrem per això us paso aquest video tan interssant. Espero que us agradi
I tant a prop que les tenim! Al col·legi on vaig fer les pràctiques i que vaig cursar els meus estudis de primària el CEIP Enric Grau FOntseré de Flix, disposen de dures pissarres digitals intercatives. Les van instalar durant el meu pràcticum.
Estan molt bé, i ot que fan la mateixa funció que les pissarres de tota la vida, es noa que els laumnes están més atents i motivats, perquè per ells (al igual que per molts de nosaltres) alló es nou i per tant els desperta un gran interès.
S'ha d'invertir més per a què aquest recurs pugui arribar a tot arreu i tothom poguer gaudir de les mateixes oportunitats.
La veritat és que em va sorprendre, i molt! i potser no puc dir que de manera agradable i positiva. Crec que és útil pels alumnes la utilització de les noves tecnologies, que els pot ajudar a facilitar, a agilitzar el seu procés d'aprenentatge, però la impressió que em va donar el video, és que les noves tecnologies han passat de ser un material de suport a un material essencial. És a dir, ja no utilitzen paper i llapis, sinó un tablet pc, gairebé no feien servir la pissarra sinó uns ordinadors etc. i crec que com ja he dit, no estic d'acord en que les noves tecnologies substitueixin processos educatius de tota la vida, formes d'estudiar, de prendre apunts... potser arribarem a una educació individualista, vull dir, una educació on no hi haurà interacció alumne-professor de manera directa, on la relació amb entre els alumnes a l'aula no existirà, perquè les noves tecnologies els absorviran. Potser exagero, però en tancar i obrir d'ulls hem passat d'unes noves tecnologies a unes que ja no ho són tant de noves, perquè ja estan en el dia a dia de les escoles.
Alba!Jo també hi vaig estar i si que trobo que ara és engrescador...però que passarà quan es converteixi en aglo tan rutinari com la pissarra normal? O es vagi més als ordinadors que a classe?Si no es treballen activitats d'una altra manera que no sigui la tradicional,´no tardaran en cansar-se. Tot i que trobo que està molt bé, ara bé aprofitem-les com toca...
El video m'agradat moltíssim. Crec, que, com diu l'Abigail, hem d'aprofitar el moment, per si un cas els guanyés l'avorriment... De tot es poden cansar... Tot i així, cada dia hi ha més avenços, per la qual cosa, serà més complicat que els nens es cansin, ja que la innovació en aquest camp és realment ràpida, i al ritme que portem, aniran sortint més i més novetats, per la qual cosa, cada vegada es poden engrescar més, en comptes de cansar-se. Tot és qüestió de posar-ho en pràctica. Mónica Llengua estrangera
He estat llegint els comentaris dels companys i em quedaria amb una miqueta de cadascun.
Crec que són importants les noves tecnologies, és més ja les tenim aquí, però no hem d'oblidar que hi ha mètodes de tota la vida que són únics.
Per tant, el més ideal seria que els nens aprenguéssin amb les noves tecnologies, sense desplaçar la figura del mestre i sense oblidar alguns mèstodes tradicionals.
Com diiu la Laura, jo també hem quedaria amb una mica de cadascuna de les aportacions dels companys. El vídeo m'ha agradat molt, la veritat és que jo no he tingut la oportunitat de veure un col·legi on s'apliquin les noves tecnologies de manera tant avançada. Però al igual que la abigail, la meva pregunta és: què passara quan aquestes tecnologies passin a ser també avorrides?. Jo penso que com tot ha d'estar compensat; hem d'aplicar les noves tecnologies per a que ens ajudin en el procès d'ensenyament - aprenentatge, però no hem de deixar que això no ens deixi interactuar amb els nostres alumnes i tenir una relació de mestre-alummne.
Ojalá que llegue aquí pronto porque la verdad es que ayuda en las clases, pero tal y como dice Marga, a mi también me ha dado un poco la impresión de que las nuevas tecnologías se han convertido en algo esencial y no simplemente un recurso. En mi opinión, deberían seguir teniendo un papel más de recurso y apoyo didàctico, que no de material imprescindible, porque si es así,una de las muchísimas consecuencias sería que las diferencias entre unos estudiantes con accesibilidad a las nuevas tecnologías y otros sin accesibilidad (ya sean alumnos de la misma comunidad autónoma, país, etc, o no) serían cada vez más abismales.
Penso que tenim més a prop del que ens pensem les noves tecnologies i aquestes avancen a un ritme estrepidant!!! Estic d'acord amb la majoria de comentaris dels meus companys i de la importancia de les noves tecnologies en el món de l'educació. Cada vegada hi ha nens més joves que presenten un gran domini de les noves tecnologies. Per una banda està molt bé però per altre costat també és important conservar altres mètodes que són molt productius i enriquidors per la formació dels nens. Crec que una bona combinació de tot seria molt enriquidor i positiu per la plena formació dels nostres alumnes. Montse
9 comentarios:
I tant a prop que les tenim!
Al col·legi on vaig fer les pràctiques i que vaig cursar els meus estudis de primària el CEIP Enric Grau FOntseré de Flix, disposen de dures pissarres digitals intercatives. Les van instalar durant el meu pràcticum.
Estan molt bé, i ot que fan la mateixa funció que les pissarres de tota la vida, es noa que els laumnes están més atents i motivats, perquè per ells (al igual que per molts de nosaltres) alló es nou i per tant els desperta un gran interès.
S'ha d'invertir més per a què aquest recurs pugui arribar a tot arreu i tothom poguer gaudir de les mateixes oportunitats.
ALBA Nogales Torres
Salutacions
La veritat és que em va sorprendre, i molt! i potser no puc dir que de manera agradable i positiva. Crec que és útil pels alumnes la utilització de les noves tecnologies, que els pot ajudar a facilitar, a agilitzar el seu procés d'aprenentatge, però la impressió que em va donar el video, és que les noves tecnologies han passat de ser un material de suport a un material essencial. És a dir, ja no utilitzen paper i llapis, sinó un tablet pc, gairebé no feien servir la pissarra sinó uns ordinadors etc. i crec que com ja he dit, no estic d'acord en que les noves tecnologies substitueixin processos educatius de tota la vida, formes d'estudiar, de prendre apunts... potser arribarem a una educació individualista, vull dir, una educació on no hi haurà interacció alumne-professor de manera directa, on la relació amb entre els alumnes a l'aula no existirà, perquè les noves tecnologies els absorviran. Potser exagero, però en tancar i obrir d'ulls hem passat d'unes noves tecnologies a unes que ja no ho són tant de noves, perquè ja estan en el dia a dia de les escoles.
Alba!Jo també hi vaig estar i si que trobo que ara és engrescador...però que passarà quan es converteixi en aglo tan rutinari com la pissarra normal? O es vagi més als ordinadors que a classe?Si no es treballen activitats d'una altra manera que no sigui la tradicional,´no tardaran en cansar-se. Tot i que trobo que està molt bé, ara bé aprofitem-les com toca...
Abigail
El video m'agradat moltíssim. Crec, que, com diu l'Abigail, hem d'aprofitar el moment, per si un cas els guanyés l'avorriment... De tot es poden cansar...
Tot i així, cada dia hi ha més avenços, per la qual cosa, serà més complicat que els nens es cansin, ja que la innovació en aquest camp és realment ràpida, i al ritme que portem, aniran sortint més i més novetats, per la qual cosa, cada vegada es poden engrescar més, en comptes de cansar-se.
Tot és qüestió de posar-ho en pràctica.
Mónica
Llengua estrangera
He estat llegint els comentaris dels companys i em quedaria amb una miqueta de cadascun.
Crec que són importants les noves tecnologies, és més ja les tenim aquí, però no hem d'oblidar que hi ha mètodes de tota la vida que són únics.
Per tant, el més ideal seria que els nens aprenguéssin amb les noves tecnologies, sense desplaçar la figura del mestre i sense oblidar alguns mèstodes tradicionals.
Laura Rodríguez Torrejón
Gràcies
Com diiu la Laura, jo també hem quedaria amb una mica de cadascuna de les aportacions dels companys. El vídeo m'ha agradat molt, la veritat és que jo no he tingut la oportunitat de veure un col·legi on s'apliquin les noves tecnologies de manera tant avançada. Però al igual que la abigail, la meva pregunta és: què passara quan aquestes tecnologies passin a ser també avorrides?. Jo penso que com tot ha d'estar compensat; hem d'aplicar les noves tecnologies per a que ens ajudin en el procès d'ensenyament - aprenentatge, però no hem de deixar que això no ens deixi interactuar amb els nostres alumnes i tenir una relació de mestre-alummne.
Ojalá que llegue aquí pronto porque la verdad es que ayuda en las clases, pero tal y como dice Marga, a mi también me ha dado un poco la impresión de que las nuevas tecnologías se han convertido en algo esencial y no simplemente un recurso. En mi opinión, deberían seguir teniendo un papel más de recurso y apoyo didàctico, que no de material imprescindible, porque si es así,una de las muchísimas consecuencias sería que las diferencias entre unos estudiantes con accesibilidad a las nuevas tecnologías y otros sin accesibilidad (ya sean alumnos de la misma comunidad autónoma, país, etc, o no) serían cada vez más abismales.
Penso que tenim més a prop del que ens pensem les noves tecnologies i aquestes avancen a un ritme estrepidant!!!
Estic d'acord amb la majoria de comentaris dels meus companys i de la importancia de les noves tecnologies en el món de l'educació. Cada vegada hi ha nens més joves que presenten un gran domini de les noves tecnologies. Per una banda està molt bé però per altre costat també és important conservar altres mètodes que són molt productius i enriquidors per la formació dels nens. Crec que una bona combinació de tot seria molt enriquidor i positiu per la plena formació dels nostres alumnes.
Montse
Publicar un comentario